Головна Гроші Підвищення тарифів «Укрзалізниці» може знищити частину добувної галузі – НАДПУ
Гроші

Підвищення тарифів «Укрзалізниці» може знищити частину добувної галузі – НАДПУ

Поділитися
Поділитися

Заплановане підвищення тарифів на вантажні перевезення залізницею на 37% загрожує скороченням експорту, падінням ВВП та втратою робочих місць у добувній промисловості. Про це заявила виконавча директорка Національної асоціації добувної промисловості України (НАДПУ) Ксенія Оринчак, прокоментувавши тарифну політику «Укрзалізниці».

За словами Оринчак, за роки війни вартість залізничних перевезень для добувних компаній зросла до 140%, і нова індексація ще більше погіршить ситуацію. Вона зазначає, що в умовах війни такі рішення не лише необґрунтовані, а й руйнівні для економіки.

«УЗ має резерви для внутрішньої оптимізації. Але замість реформ обирає простий шлях – перекладання своїх проблем на бізнес», – підкреслила Оринчак.

Ризики для експорту і робочих місць

На думку експертки, нове підвищення тарифів здатне знизити конкурентоспроможність українських добувних підприємств, особливо в умовах скорочення світового попиту та високої логістичної вартості. Унаслідок цього:

  • експорт продукції гірничо-металургійного комплексу може зменшитися на 10–15% у середньостроковій перспективі;
  • виробництво частково зупиниться, що призведе до масових звільнень;
  • державний бюджет втратить валютні надходження і податкові платежі.

Перехід на дороги загрожує інфраструктурі

Ще одним наслідком стане масове переключення вантажів на автотранспорт. Оринчак попереджає: збільшення частки автоперевезень руди та вугілля на 20–30% призведе до катастрофічного зносу дорожньої мережі.

Мультиплікативні втрати

Підвищення тарифів негативно вплине й на суміжні сектори – енергетику, машинобудування, порти, логістику. За оцінками НАДПУ, загальні економічні втрати України від такої політики можуть сягати десятків мільярдів гривень.

Організація закликає «Укрзалізницю» відмовитися від необґрунтованих індексацій і створити економічно прозорий механізм тарифоутворення, який враховуватиме інтереси як перевізника, так і вантажовласників.

Поділитися

Залишити коментар

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Схожі статті
Гроші

Мед під загрозою: українські пасіки очікують рекордне падіння врожаю у 2025 році

Українські бджолярі прогнозують суттєве скорочення виробництва меду цього року. Причини — несприятливі...

Гроші

Київське метро оновлює двері: вартість одного комплекту перевищує 34 тисячі гривень

Комунальне підприємство «Київський метрополітен» розпочинає процес оновлення вхідних дверей на станціях столичної...

Гроші

Верховний суд визнав націоналізацію «Укртатнафти» законною: спроби оскаржити рішення провалились

Верховний суд України остаточно підтвердив правомірність примусового вилучення акцій нафтопереробної компанії «Укртатнафта»...