Запровадження нових мит США на імпортні автомобілі у розмірі 25% може призвести до падіння світового виробництва машин на 2% уже наступного року. Про це йдеться в аналітичному звіті японського видання Nikkei, яке оцінило потенційні наслідки нового торговельного курсу адміністрації Дональда Трампа.
За прогнозами експертів, через нові тарифи світ втратить близько 1,55 млн автомобілів у 2025 році, порівняно з показниками поточного року.
Північна Америка втрачає найбільше
Найбільший спад очікується у Північній Америці — виробництво там може скоротитися на 9%. У Євросоюзі можливе зменшення обсягів випуску на 3%, а Японія і Південна Корея ризикують втратити по 2%.
Аналітики зазначають, що ціни на автомобілі зростуть, а виробники з інших країн переглянуть обсяги постачання до США. Варто врахувати, що Штати є другим за масштабом авторинком у світі після Китаю, із щорічними продажами на рівні 16 мільйонів одиниць. Причому майже половина з них — імпортовані.
Деталі нового митного режиму
Адміністрація Дональда Трампа 2 квітня оголосила про введення загальних митних тарифів у 10% на товари зі 185 країн. Ці мита почали діяти 5 квітня, а з 9 квітня запроваджено індивідуальні тарифи. Зокрема, 3 квітня почали діяти 25-відсоткові мита на всі автомобілі, що імпортуються до США.
Указ Трампа також передбачає винятки — деякі автовиробники, які вже сплачують мито у 25%, звільнені від додаткових обмежень, зокрема щодо ввезення сталі та алюмінію.
Окрім того, до 3 травня планується перегляд тарифів на автозапчастини, які також можуть бути обкладені 25-відсотковим митом.
Загроза з боку Китаю
У відповідь на торговельні обмеження Китай оголосив про посилення контролю над експортом рідкісноземельних мінералів. Якщо постачання буде перекрито, глобальні запаси магнітів, необхідних для виготовлення електромоторів, можуть закінчитися за кілька місяців.
Таким чином, агресивна тарифна політика США у поєднанні з технологічним тиском Китаю може серйозно похитнути стабільність світового автопрому вже у найближчій перспективі.
Залишити коментар